Ideea se aplica la orice joc unde putem gasi o strategie de joc la castig.
    Fie jocul in cauza si P multimea tuturor pozitiilor care pot aparea pe
    tabla de joc. Ar fi bine sa putem partitiona P in doua multimi DISJUNCTE,
    P1 si P2, astfel incat:
    
    1) Pozitia de start a jocului sa fie din P1
    2) Pozitia finala sa fie din P2
    3) Din orice pozitie din P1 sa existe o mutare care sa conduca intr-o
       pozitie din P2
    4) Din orice pozitie din P2 sa NU existe nici o mutare care sa conduca tot
       intr-o pozitie din P2.
    
    De ce urmarim aceasta partitionare? Sa ne inchipuim ca suntem jucatorul 1
    si pornim din pozitia initiala (care este din P1). Atunci
    - Putem gasi o mutare care sa conduca in P2 (regula 3)
    - De aici, adversarul nostru, orice mutare ar face, va ajunge intr-o
      pozitie din P1 (regula 4)
    - Din nou noi mutam si ajungem in P1
    ....
    
    Si asa mai departe. Intr-un interval finit de timp, jocul se termina.
    Intrebarea este cine a facut ultima mutare. In mod sigur nu adversarul
    nostru, pentru ca pozitia finala este una din P2 (regula 2), ori adversarul
    nu poate lasa jocul decat intr-o pozitie din P1 (regula 4). Rezulta ca noi
    am castigat.
    
    In cazul jocului NIM, criteriul de impartire a lui P in P1 U P2 este:
    "O pozitie cu N gramezi (G1, G2, ..., GN) este in P2 daca si numai daca
      G1 xor G2 xor ... xor GN = 0"
    
    Regula (1) se scrie echivalent "XOR-ul numerelor de pietre din toate
    gramezile configuratiei initiale este nenul". Acest fapt a fost garantat
    in enunt.
    
    Regula (2) se scrie echivalent "XOR-ul numerelor de pietre din toate
    gramezile configuratiei finale este 0". Acest fapt este evident, intrucat
    configuratia finala este (0,0,...,0) si 0 xor 0 xor ... xor 0 = 0.
    
    Demonstrati ca alegerea acestui criteriu respecta regulile 3 si 4.
    Demonstratia este constructiva, in sensul ca demonstram existenta mutarii
    miraculoase indicand efectiv calea de obtinere a ei.